Ce poti face cu un cod QR?

Nu stiu cati dintre voi stiu ce este un QR code sau daca ati avut vreodata curiozitatea sa scanati unul. Asa ca o sa va fac o mica introducere:

Cod QR catre blogul Robert Andrei

Au fost create de catre compania japoneza Denso Wave in 1994, QR este prescurtarea de la „Quick Response”. Acestea sunt similare cu codurile de bare folosite de retaileri pentru a tine evidenta stocurilor si pretul produselor, diferenta consta in cantitatea de date pe care o pot stoca.

Un cod QR permite utilizatorului sa acceseze continut prin intermediul telefonului mobil, acesta poate sa includa adrese web, nume şi adrese, numere de telefon, adrese e-mail sau alte tipuri de informaţii.

Cum citesti un cod QR?

Pentru a putea scana un cod QR ai nevoie de un smartphone si o aplicatie, cum ar fi  Neoreader pentru Android sau QR App pentru Iphone. Deschide Android Market sau App Store si da un search dupa „QR”, o sa iti apara cateva zeci de aplicatii.

Cum generezi un cod QR?

Este foarte usor sa creezi un cod prin intermediul unor site-uri cum ar fi: http://qrcode.kaywa.com/http://www.qrstuff.com/. Companiile pot chiar sa  le personalizeze pentru a le face mai atragatoare, integrand in el propriul design sau logo.

Acest lucru este posibil deoarece codurile pot fi generate cu o rata de corectie a erorilor de pana la 30%. Puteti vedea mai jos cateva exemple de coduri personalizate:

                                                              

Pentru a realiza un cod QR personalizat poti folosi  unitag.com, un site care oferta optiuni de personalizare a codurilor si este mai sigur in privinta ratei de eroare. O alta varianta este folosirea Photoshop sau Gimp ce va ofera mai multa libertate, insa este un proces de trial&error. De asemenea nu uitati sa verificati codul cand terminati pentru a va asigura ca inca este functional.

Cum pot fi folosite codurile QR pentru marketing?

  • pot fi incorporate in cartile de vizita, cu o simpla scanare poti salva toate datele de contact
  • pot fi integrate in printuri cu un link catre site-ul companiei
  • pentru a oferi mai multe detalii privind produsele
  • pentru a crea campanii promotionale ( concursuri pe Facebook, discount-uri, diverse promotii s.a.m.d.)
  • CTA (calls to action) – codurile pot duce la pagina de Facebook a companiei unde clienti trebuie sa dea „like” pentru a beneficia de o oferta speciala.
  • codurile pot trimite la un formular de feedback pentru clienti
  • pot oferi indicatii catre locatia companiei sau a unui eveniment

Acestea reprezinta doar cateva exemple ale utilizarii codurilor QR, cu putina imaginatie se pot realiza chestii cu adevarat uimitoare.

Un exemplu puteti vedea in clipul de mai jos:

Daca vreti sa aflati mai multe despre codurile QR, puteti citi urmatoarele articole:

http://tinyurl.com/38mu6v5

http://tinyurl.com/3nbbylc

http://tinyurl.com/7lvr5ds

http://tinyurl.com/27vvu5z

Voi obisnuiti sa scanati coduri QR atunci cand le vedeti?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s