Obiectele sociale in SM

Recent am participat la un eveniment organizat de Crilia si anume Serile Crilia, o serie de mini-evenimente caritabile concepute pentru orice persoană care doreşte să se dezvolte personal şi profesional cu un buget minim. Tema evenimentului a fost „Obiectele Sociale – un nou concept in social media”.

Prezentarea a fost super interesanta si dupa ce am inteles care e treaba cu „obiectele sociale” am zis ca merita putin aprofundat subiectul. Asa ca am apelat la „bunul meu prieten” Google in cautare de informatii.

Un obiect social este motivul pentru care doua persoane vorbesc intre ele si nu cu altcineva. Oameni sunt animale sociale. Ne place sa socializam. Insa trebuie sa existe un motiv pentru ca acest lucru sa se intample. Motivul, acel punct comun in retelele sociale, se numeste „obiect social”.

Un alt mod de a descrie „obiectele sociale” este ca partea centrala intr-un dialog intre doua sau mai multe persoane. Oamenii nu doar vorbesc, ei tind sa vorbeasca in „jurul” obiectelor.

De exemplu, daca vorbesc cu un amic despre telefonul pe care mi l-am cumparat, telefonul este  obiectul social.

Insa acestea nu se rezuma doar la obiecte fizice. Obiecte sociale pot fi: o idee, un film, o pasiune, apartenenta la un grup, un brand, o barfa sau chiar o persoana etc.

Ideea din spatele acestei teorii este ca toate retelele sociale sunt formate din persoane „legate” de un obiect in comun. Deci retelele sociale se formeaza in jurul obiectelor sociale si nu invers.

Ce ofera valoare obiectelor sociale este ca acestea faciliteaza schimburi intre persoanele care le intalnesc. Oameni vad sau aud un obiect social (o mica barfa cum ca X este acum cu Y, ultima melodie a lui Connect -R) si imediat vor sa il imparta cu prietenii care cred ei ca o sa fie interesati, amuzati sau o sa il gaseasca util. Insa scopul obiectelor sociale nu este doar sa ai ce share-ui, ci devin partea centrala a dialogului intre persoane.

Sa construiesti un obiect social inseamna sa creezi lucruri despre care oameni sa vorbeasca intre ei. Obiectele sociale sunt personale, active, provocative, surprinzatoare si declanseaza o dorinta naturala de a fi transmise mai departe (share-ui).

Un exemplu de retea sociala construita in jurul obiectelor sociale este bravatar.me, un proiect in curs de dezvoltare care, cred eu, o sa aiba succes.

Surse: gapingvoid.com, DIY Marketing.com

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s